Fri frakt over 300 | Rask Levering | Klikk & Hent
0
Your Cart

KJØPSVILKÅR

Betaling
I vår nettbutikk og fysiske butikk tilbyr vi flere betalingsalternativer. Du kan velge å betale med Visa, Mastercard, Vipps eller Svea Finans faktura og delbetaling. Vær oppmerksom på at vi ikke gir direkte kreditt til privatkunder.

Sykleriet AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunktet den blir sendt fra oss til deg, eller på forhånd ved kjøp av bestillingsvarer.

Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Sykleriet AS reservere kjøpesummen på kortet i inntil 4 dager fra bestillingen. Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet, og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto. Ved betaling med kredittkort vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Dersom vi tilbyr fakturering, vil fakturaen bli utstedt ved bestilling av varen, og hele beløpet skal være betalt til Sykleriet AS sin bankkonto før varen overleveres til deg. Ved spesialbestilling av varer betales 20% av summen ved bestilling av varen, og resterende beløp betales når vi har mottatt varen, men før den overleveres til deg. I tilfeller der Sykleriet AS har behov for forskuddsbetaling, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan vi kreve dette.

Webpay Faktura
Vi samarbeider også med Svea Finans NUF for betaling med faktura og delbetaling gjennom Webpay. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, da det vil bli gjennomført en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år, og at du ikke har noen betalingsanmerkninger. Alle fakturaer er overdratt til Svea Finans NUF, og betaling skal kun skje til dem. Betalingsvilkårene for faktura er 14 dager, og ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overført til inkasso.

Webpay Delbetaling
Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall. For å betale med delbetaling må du oppgi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger. Har du spørsmål, kan du ringe Svea Finans på 73 93 06 70 for mer informasjon.

Undersøkelse av mottatt vare
Når du mottar varen, anbefales det at du i rimelig grad undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til Sykleriet AS ved reklamasjon.

Levering
Vi sender en ordrebekreftelse med forventet leveringstid for spesialbestillinger. For varer på lager eller fjernlager kan leveringstiden variere mellom 2-10 virkedager, avhengig av ordremengde og om varen krever montering, som for eksempel sykler osv. Alle leveranser blir gjort via Posten/Bring eller Postnord. Normal fastpris for levering er 99 kr til hele landet. Sykler sendes som spesialsending og koster 799 kr. Disse prissatsene gjelder hvis det ikke foreligger spesielle kampanjer som “gratis frakt” eller “fri frakt over 300 kr” osv. Levering av varen fra Sykleriet AS til deg skjer på det stedet og til det tidspunktet som er angitt i bestillingsløsningen på nettbutikken. Hvis leveringstidspunktet ikke er oppgitt i bestillingsløsningen, skal Sykleriet AS levere varen til kjøperen innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden, med mindre annet er avtalt ved spesialbestilling eller lignende. Hvis Sykleriet AS er ansvarlig for å sende varen til deg, er det Sykleriets ansvar å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på en passende måte og under vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos deg med mindre partene har avtalt noe annet spesifikt.

Risiko for varen
Risikoen for varen går over på deg når du har mottatt varen i samsvar med avtalen. Hvis leveringstiden har kommet, og du unnlater å motta en vare som er gjort tilgjengelig for deg i henhold til avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskapene til varen selv.

Produkter og priser
Sykleriet AS streber etter å ha oppdatert produktinformasjon i tråd med produsentens tilgjengelige informasjon til enhver tid. Sykleriet AS tar likevel forbehold om eventuelle skrivefeil og feil i priser. Prisene på disse nettsidene kan endres når som helst uten varsel, og Sykleriet AS forbeholder seg retten til å kansellere enhver ordre hvis det viser seg å være: (men ikke begrenset til) feil pris, feil lagerstatus, uavklarte leveringstider og andre grunner som hindrer gjennomføringen av ordren på bestillingstidspunktet. Produktbildene og i enkelte tilfeller fargen på produktene kan avvike fra de faktiske spesifikasjonene. Sjekk alltid produsentens hjemmeside for den mest oppdaterte informasjonen om spesifikasjoner, størrelser, geometri, farger osv. En bestilling hos Sykleriet AS er ikke bekreftet og gjennomført før alle ovennevnte betingelser er manuelt bekreft av oss.

Lagerstatus
“På lager” betyr at varene er tilgjengelige på vårt lager og butikk i Drammen.
“Bestillingsvare” betyr at varene er tilgjengelige på fjernlager, enten hos leverandøren eller på et eksternt lager. Vi bestiller sykler og deler flere ganger om dagen og håndterer dette fortløpende for å sikre raskest mulig behandling. Ta kontakt med oss for bekreftet leveringstid og lagerstatus. På grunn av mulige forsinkelser i postgangen og høyt arbeidsmengde på verkstedet for montering i høysesongen, kan vi ikke garantere de nevnte leveringstidene. Men vi vil alltid informere våre kunder om forventet leveringstid ved eventuelle forsinkelser. Vi tar også forbehold om mulige feil i lagerstatusen, både hos oss og hos leverandørene, og vi vil i så fall gi beskjed om dette.

Angrerett
Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen fra oss. Hvis du ønsker å angre på avtalen, vil vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (unntatt eventuelle tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen leveringsmetode enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), uten unødig forsinkelse fra den dagen vi mottar returen din. Du må returnere varene eller levere dem tilbake til oss uten unødig forsinkelse, og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dagen du informerer oss om at du ønsker å angre på avtalen. Fristen overholdes hvis du returnerer varene før utløpet av 14-dagersfristen. Du må selv dekke kostnadene ved å returnere varene til oss. Du er ansvarlig for eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes annen håndtering av varene enn det som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon. *Unntak fra angreretten gjelder for spesialbestillinger fra utlandet, som bestillinger fra Specialized, Yeti Cycles, Industry Nine og Evil Bikes. Disse kjøpene kan ikke angres eller kanselleres med mindre annet er avtalt.

Reklamasjon
Hvis det oppstår en mangel ved varen, må du gi Sykleriet AS beskjed om dette innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunktet du oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at du overtok varen. Hvis varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger, er reklamasjonsfristen fem år. Hvis det oppstår forsinkelser, må du rette kravet til selgeren innen rimelig tid etter at leveringstiden har utløpt og varen ikke er levert. Hvis varen er betalt med kredittkort, kan du også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyteren (kredittkortselskapet). Meldingen til Sykleriet AS eller kredittyteren bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Life Time Warranty
Industry Nine sin Life Time Warranty gjelder kun for den første eieren. Dette er en garanti gitt av produsenten, og Sykleriet AS må til enhver tid følge gjeldende vilkår og retningslinjer fra Industry Nine. Dette kan innebære at produktet i visse tilfeller må inspiseres av Industry Nine før en feil eller skade kan godkjennes i henhold til garantibestemmelsene. For mer informasjon, se også Industry Nine sin hjemmeside: https://industrynine.com/warranty#carbon

Konfliktløsning
Eventuelle klager skal rettes til Sykleriet AS innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Hvis en minnelig løsning ikke oppnås, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefonnummer 23 400 500 eller via www.forbrukerradet.no.